Rozwój kompetencji miękkich wśród pracowników apteki
O komunikacji z pacjentem w aptece mówi się na ogół w kontekście doradztwa w ramach rozszerzonej opieki zdrowotnej bądź obsługi pacjentów w wieku 60+. Dla wielu pracowników aptek rozwój kompetencji komunikacyjnych, potrzeba doradztwa i edukowania o zdrowiu to oczywistość i potrzeba własna, lecz jednocześnie wyzwanie. Szczególnie w tych placówkach aptecznych, gdzie jest tłoczno i czas obsługi każdego – a zatem sprawność pracy farmaceuty – ma również znaczenie.
- Data: 25.08.2021
W jaki sposób powinna być oznaczona recepta weterynaryjna
Od 1 lipca 2021 r. lekarze weterynarii są zobowiązani do umieszczania na receptach weterynaryjnych, na których przepisano produkt leczniczy zawierający środek odurzający, substancję psychotropową, o których mowa w ustawie z 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz.U. z 2020 r. poz. 2050), unikalnego numeru identyfikującego receptę.
- Data: 25.08.2021
W których aptekach można przeprowadzać szczepienia
Szczepienia ochronne przeciwko COVID-19 zgodnie z przepisami ustawy z 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi mogą być przeprowadzane w aptekach ogólnodostępnych, spełniających wymagania określone w przepisach wydanych na podstawie art. 97 ust. 5 i art. 98 ust. 5 tej ustawy. Interpretacja tej regulacji musi uwzględniać również apteki, które nie dostosowały swojej działalności do wymagań określonych w art. 97 ust. 5 Prawa farmaceutycznego i mogą funkcjonować do czasu wygaśnięcia lub cofnięcia zezwolenia. Tak wynika z komunikatu ministra zdrowia.
- Data: 25.08.2021