Jak prowadzić skuteczny dialog – najważniejsze zasady w komunikacji
Same narzędzia marketingowe i zdobycze nowych technologii nie wystarczą do efektywnego zarządzania apteką. Potrzebna jest jeszcze umiejętność prowadzenia dobrej rozmowy, która wymaga empatii, życzliwości i asertywności, inteligencji emocjonalnej oraz znajomości technik porozumiewania się. Właściciele i kierownicy aptek wiedzą, że przyjęte cele można osiągnąć przez dialog, przekonywanie i siłę perswazji.
- Data: 26.11.2023
Wybrane przypadki zastosowania marketingu wśród firm farmaceutycznych
Mimo że wysiłki zmierzające do zdefiniowania i wdrożenia modeli omnichannel trwają, przykłady udanych, pełnowymiarowych zmian w zakresie omnichannel w branży farmaceutycznej są rzadkie. Istnieje jednak wiele wczesnych sukcesów firm farmaceutycznych, które wprowadzają podejście omnichannel dla konkretnych segmentów lub opierają się na niewielkiej liczbie kanałów.
- Data: 26.11.2023
Co to jest multichannel i omnichannel oraz jakie mają zastosowania w firmach farmaceutycznych
W branży farmaceutycznej strategie multichannel i omnichannel mają kluczowe znaczenie dla skutecznej komunikacji z pacjentami, lekarzami czy farmaceutami jako podmiotami zaangażowanymi w proces leczenia.
- Data: 24.11.2023
Jaką rolę odgrywa sztuczna inteligencja w pracy farmaceuty
Sztuczna inteligencja (dalej: AI) odnosi się do dziedziny informatyki, która koncentruje się na tworzeniu systemów i programów komputerowych zdolnych do wykonywania zadań, które zazwyczaj wymagają ludzkiego myślenia i inteligencji. AI stara się naśladować ludzką inteligencję, pozwalając maszynom na podejmowanie decyzji, rozwiązywanie problemów, rozpoznawanie wzorców i uczenie się.
- Data: 24.11.2023
Jaki wpływ na rozwój medycyny ma sztuczna inteligencja
Sztuczna inteligencja (dalej: AI) odgrywa również kluczową rolę w rewolucji medycznej, przynosząc innowacje, usprawnienia i rozwiązania, które znacząco wpływają na sektor opieki zdrowotnej. Patrząc przez ten pryzmat, AI używana jest w medycynie w wielu obszarach.
- Data: 24.11.2023
Jakie są narzędzia do identyfikacji problemów i potrzeb pacjentów
Niektóre koncerny farmaceutyczne prowadzące projekty blockchainowe rozpoczęły współpracę w celu zbudowania przejrzystego systemu kontroli badań klinicznych nowych leków. Dodatkowo poszczególne z nich pracowały nad narzędziem służącym do dostosowania wymogów regulacyjnych oraz zapobiegania przenikania podrabianych leków do łańcucha dostaw, a w konsekwencji na rynek. Aby trafić do takich pacjentów, należy dotrzeć do miejsc, w których się oni znajdują.
- Data: 24.11.2023
Na czym polega patient journey w branży farmaceutycznej
Patient journey, czyli podróż pacjenta, to proces, którym pacjent przechodzi od momentu, gdy zaczyna odczuwać pierwsze symptomy choroby, do momentu, gdy otrzymuje odpowiednie leczenie i wyzdrowieje. W branży farmaceutycznej podróż pacjenta ma swoje specyfiki i może wyglądać następująco.
- Data: 24.11.2023