Jak orzekają sądy w sprawach dotyczących zakazu reklamy apteki
Zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych, jak również ich działalności. Prawo farmaceutyczne dopuszcza jedynie takie informacje o aptece, które określają lokalizację i godziny pracy apteki lub punktu aptecznego. Sprawdźmy zatem, jak orzekały w tym temacie sądy.
- Data: 22.02.2023
Prezentacja przypadku pacjenta z przeglądu lekowego: antykoncepcja hormonalna i suchy kaszel
Jedna z pacjentek zgłosiła się do farmaceuty z prośbą o poradę w sprawie uciążliwego, duszącego kaszlu. Nie miała przy tym innych objawów. Jak zatem prawidłowo przeprowadzić wywiad, aby znaleźć przyczynę dolegliwości? Sprawdź, jakie czynności powinien podjąć aptekarz w ramach przeglądu lekowego. Zastosuj praktyczne rekomendacje dla pacjenta oraz lekarza.
- Data: 22.02.2023
Prezentacja przypadku pacjenta z przeglądu lekowego: ketoprofen i fotouczulenie
Do apteki zawitał pacjent z raną po oparzeniu po zbyt długim przebywaniu na słońcu oraz z bólem karku i pleców. Jaką w tym przypadku poradę farmaceutyczną powinien zastosować aptekarz? Poniżej przedstawiamy opis przypadku jednego z pacjentów oraz proponowane postępowanie farmaceuty w ramach przeglądu lekowego. Poznaj prawidłowe działanie i zastosuj w praktyce wskazówki w relacji pacjent – farmaceuta – lekarz.
- Data: 22.02.2023
Reklama produktów leczniczych – co jest dozwolone
Jeżeli w Twojej aptece emitowane są reklamy produktów leczniczych, np. w postaci plakatów, nagrań wideo, to nowe przepisy rozporządzenia w sprawie reklamy produktów leczniczych powinny Cię zainteresować. Sprawdź, czy dotychczasowe działania podejmowane są nadal zgodnie z przepisami.
- Data: 22.02.2023
Jak reklamować produkty lecznicze w zgodzie z Prawem farmaceutycznym
Rozwój technologii i informacji wkracza coraz śmielejw kolejne obszary naszego życia. Ewoluują w związku z tym zarówno formy oraz hasła przekazów reklamowych, jak i sposoby prowadzenia akcji marketingowych. Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu, a każdy zna jej zalety. Istotne jest jednak, aby wiedzieć, na jakich zasadach można prowadzić dane działania – tak aby przekaz reklamowy nie naruszył obowiązujących zasad i nie naraził nas na odpowiedzialność prawną.
- Data: 21.02.2023
Jakie są nowe zasady reklamowania wyrobów medycznych zgodne z przepisami
Ustawa o wyrobach medycznych ma na celu zapewnienie właściwego stosowania ww. rozporządzeń oraz sprawnego funkcjonowania rynku wewnętrznego w obszarze wyrobów medycznych i wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro. W ustawie uregulowana jest materia, którą pozostawiono do decyzji państw członkowskich, w szczególności w zakresie ram prawnych dla właściwej i skutecznej realizacji uprawnień i obowiązków organów właściwych i podmiotów działających w obszarze wyrobów medycznych i wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Data: 21.02.2023