Reklama apteki – wybrane orzeczenia sądów i organów inspekcji farmaceutycznej
Gdzie przebiega granica dozwolonych prawem form promocji apteki? Czy każde działanie marketingowe w tym zakresie należy traktować jako naruszenie ustawowego zakazu? Odpowiedź brzmi – to zależy – od formy, contentu, narzędzia marketingu, zastosowanych w procesie kreowania danej informacji.
Z artykułu dowiesz się:
- Apteki i punkty apteczne obowiązuje zakaz reklamy na podstawie art. 94a Prawa farmaceutycznego.
- Reklama aptek polega na jakimkolwiek zachęcaniu pacjenta do zakupu oferowanych towarów w danej aptece, co mogłoby wpłynąć na zwiększenie obrotów danej apteki.
- Nie jest zabronione pozycjonowanie stron internetowych aptek, punktów aptecznych lub innych stron, za pośrednictwem których są sprzedawane produkty lecznicze, jeśli prezentowane treści nie zachęcają w jakikolwiek sposób do korzystania z usług konkretnej apteki.
- Więcej na temat reklamy aptek przeczytasz w pragowaptece.pl.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto! Co otrzymasz?
- regularne wydania magazynu zawierające porady prawne i podpowiedzi w kontekście aktualnych problemów z prowadzeniem apteki,
- gotowe wzory postępowania w najbardziej newralgicznych aspektach refundacji i kontroli,
- dostęp do strony www.prawowaptece.pl, gdzie znajdziesz elektroniczne wersje papierowych wydań oraz porady i komentarze ekspertów,
- branżowy e-letter z aktualnościami i poradami,
- wsparcie ekspertów w bieżących problemach z zakresu prawa - wystarczy napisać maila lub nagrać swoje pytanie na pocztę głosową 24/7 h!
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Numer 61, listopad 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej