Czy zawsze umieszczenie logotypów aptek to niedozwolona reklama

Dodano: 25 listopada 2022
d2b43f112f8f14f685c3a5ecf82039d4aa841650-xlarge

Interesariusze sektora farmaceutycznego dość często podkreślają, że rozwojowi technologii informacyjnych i powstaniu internetu towarzyszy prawo, które nie nadąża za zachodzącymi zmianami cywilizacyjnymi i gospodarczymi, co rodzi spory problem i stanowi dla nich duże wyzwanie w prowadzonej na co dzień działalności.

Z artykułu dowiesz się:

  • W świetle dotychczasowego orzecznictwa sądów administracyjnych oraz organów inspekcji farmaceutycznej nie sposób wykluczyć, że w pewnych okolicznościach umieszczenie na stronie internetowej dedykowanej danemu produktowi logotypu apteki (w określonej formie) może spełniać przesłanki dające podstawy do uznania takiego działania za sprzeczne z art. 94a Prawa farmaceutycznego. 
  • Sam już atrakcyjny opis produktu może wywołać u konsumenta chęć do jego nabycia. Przykładowo więc umieszczenie logotypu apteki obok takiego opisu produktu może zostać uznane za działanie mające na celu zwiększenie sprzedaży określonych produktów tej apteki.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto! Co otrzymasz?

  • regularne wydania magazynu zawierające porady prawne i podpowiedzi w kontekście aktualnych problemów z prowadzeniem apteki,
  • gotowe wzory postępowania w najbardziej newralgicznych aspektach refundacji i kontroli,
  • dostęp do strony www.prawowaptece.pl, gdzie znajdziesz elektroniczne wersje papierowych wydań oraz porady i komentarze ekspertów,
  • branżowy e-letter z aktualnościami i poradami,
  • wsparcie ekspertów w bieżących problemach z zakresu prawa - wystarczy napisać maila lub nagrać swoje pytanie na pocztę głosową 24/7 h!
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Numer 61, listopad 2024 r.

Numer 61, listopad 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej