
Jak sprzedać leki do przedszkola według nowych zasad
6 czerwca 2019 r. weszła w życie nowelizacja Prawa farmaceutycznego, która zaostrzyła przepisy dotyczące zbywania produktów leczniczych przez apteki i punkty apteczne. Jednak kontrowersje, jakie wokół tego powstały, spowodowały, że konieczna była szybka nowelizacja niektórych przepisów, która obowiązuje od 20 sierpnia 2019 r. Sprawdź, jak stosować nowe regulacje prawne.
- Data: 18.12.2019

Jak apteka weryfikuje autentyczność leku
W przypadku podejrzenia sfałszowania leku lub naruszenia jego opakowania istnieje obowiązek powstrzymania się od wydania leku pacjentowi. Sprawdź, jak prawidłowo należy dokonać weryfikacji autentyczności leku oraz kiedy wycofać identyfikator produktu. Obowiązki kierownika apteki są bowiem w tym względzie wielopłaszczyznowe.
- Data: 27.11.2019

Sprzedaż wysyłkowa – jakie wymogi informatyczne trzeba spełnić
Prowadzenie biznesu, którego częścią jest sprzedaż wysyłkowa, wiąże się z obowiązkiem ciągłego dostosowywania działalności do coraz to nowszych wymogów prawnych. Jedną z najgłośniejszych zmian ostatnich lat było wejście w życie rozporządzenia o ochronie danych osobowych – RODO, którego przepisy nałożyły na przedsiębiorców szereg obowiązków w zakresie przygotowania odpowiedniej dokumentacji i procedur. Jednak równie ważne jest zabezpieczenie organizacji przed zagrożeniami informatycznymi i organizacyjnymi.
- Data: 27.11.2019

Dyrektywa fałszywkowa – jakie obowiązki nakłada na apteki
Ze względu na dużą skalę fałszowania produktów leczniczych wprowadzono system weryfikacji autentyczności leków. Funkcjonuje on od 9 lutego 2019 r. na terenie całej UE, z wyjątkiem Belgii, Włoch i Grecji, którym przyznano dodatkowy 6-letni okres dostosowawczy. Sprawdź, jakie najważniejsze obowiązki wprowadza dyrektywa dla aptek.
- Data: 14.10.2019

Reklama w aptece – surowe konsekwencje naruszenia przepisów
Reklama w aptece jest możliwa wyłącznie z uwzględnieniem precyzyjnych przepisów. Wprowadzając reklamę produktu leczniczego do apteki, należy również przeanalizować, czy aby na pewno nie łamie się w ten sposób ogólnego zakazu w zakresie reklamy samej apteki czy punktu aptecznego. Konsekwencje takiego działania mogą słono kosztować, bo aż do 50 tys. zł.
- Data: 14.10.2019
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Numer 66, kwiecień 2025 r.
