Czy farmaceuta ma prawo odmówić sprzedaży leku, który jest dostępny w aptece

Dodano: 26 listopada 2021
Sprzedaż leków

PYTANIE Zarezerwowałam lek na portalu internetowym, rano otrzymałam maila, że anulowano moją rezerwację, ponieważ ktoś przede mną złożył taką rezerwację pisemnie. Zgłosiłam się do apteki osobiście, ponieważ lek nadal widniał jako dostępny. Na miejscu mimo posiadania recepty odmówiono mi sprzedaży leku. Co ciekawe, odmówiono też złożenia pisemnej rezerwacji na następną dostawę (chociaż ktoś przede mną na tej podstawie ten lek zarezerwował). Według portalu rezerwacja obowiązywała tylko 24 h. Dostępny w aptece lek czekał na kogoś już kilka dni, więc ta zasada tej osoby nie dotyczyła. Czy takie traktowanie pacjentów jest etyczne? Czy jest to podstawa do złożenia skargi na farmaceutę?

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto! Co otrzymasz?

  • regularne wydania magazynu zawierające porady prawne i podpowiedzi w kontekście aktualnych problemów z prowadzeniem apteki,
  • gotowe wzory postępowania w najbardziej newralgicznych aspektach refundacji i kontroli,
  • dostęp do strony www.prawowaptece.pl, gdzie znajdziesz elektroniczne wersje papierowych wydań oraz porady i komentarze ekspertów,
  • branżowy e-letter z aktualnościami i poradami,
  • wsparcie ekspertów w bieżących problemach z zakresu prawa - wystarczy napisać maila lub nagrać swoje pytanie na pocztę głosową 24/7 h!
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Numer 61, listopad 2024 r.

Numer 61, listopad 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej