Kontrola trzeźwości pracowników apteki – prawa pracodawcy i pracowników

Nowelizacja Kodeksu pracy z lutego 2023 roku zezwoliła pracodawcy na kontrolę trzeźwości pracowników, więc tym samym rozwiano wszelkie wątpliwości, czy pracodawca rzeczywiście może taką kontrolę prowadzić. Pracodawca, który zdecyduje się skorzystać z nowych rozwiązań, musi jednak pamiętać, że przyznane uprawnienia są ściśle regulowane przepisami. Wdrożenie kontroli trzeźwości w miejscu pracy wymaga zatem ich poszanowania.
Z artykułu dowiesz się:
- Nowelizacja Kodeksu pracy z lutego 2023 roku umożliwiła pracodawcom przeprowadzanie kontroli trzeźwości pracowników, jednakże takie działania muszą być przestrzegane zgodnie z ściśle określonymi przepisami.
- Kontrola trzeźwości dotyczy nie tylko pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, ale również pracowników tymczasowych oraz osób wykonujących pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, takich jak osoby prowadzące działalność gospodarczą.
- Procedura kontroli trzeźwości obejmuje badanie przy użyciu urządzenia potwierdzonego dokumentem kalibracji lub wzorcowania, które ma stwierdzić obecność alkoholu w organizmie pracownika. Badania mogą być przeprowadzane za pomocą analizatora wydechu lub poprzez pobranie krwi do analiz laboratoryjnych.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto! Co otrzymasz?
- regularne wydania magazynu zawierające porady prawne i podpowiedzi w kontekście aktualnych problemów z prowadzeniem apteki,
- gotowe wzory postępowania w najbardziej newralgicznych aspektach refundacji i kontroli,
- dostęp do strony www.prawowaptece.pl, gdzie znajdziesz elektroniczne wersje papierowych wydań oraz porady i komentarze ekspertów,
- branżowy e-letter z aktualnościami i poradami,
- wsparcie ekspertów w bieżących problemach z zakresu prawa - wystarczy napisać maila lub nagrać swoje pytanie na pocztę głosową 24/7 h!
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Numer 66, kwiecień 2025 r.

Dostępny w wersji elektronicznej