W jaki sposób można poprawić błąd aptekarski zgodnie z przepisami
Pytanie:
Jak ma postąpić kierownik apteki, jeśli po jakimś czasie (dłuższym niż 3 miesiące) ujawniono błąd w realizacji recept? Pomyłka polegała na tym, iż źle zaraportowano uprawnienia IB zamiast S, a część leków wydano błędnie bezpłatnie zamiast za częściową odpłatnością. Do kogo ewentualnie wystosować pismo w tej sprawie? W jaki sposób można ewentualnie naprawić błąd? Czy istnieje instytucja tzw. czynnego żalu lub okoliczności łagodzących w tej sytuacji?
Z artykułu dowiesz się:
- Kiedy błędna realizacja recepty może powodować odmowę przyznania refundacji albo też żądanie zwrotu już udzielonej refundacji z Narodowego Funduszu Zdrowia?
- Komu przysługuje recepta z uprawnieniem IB, a komu z uprawnieniem S?
- Jak przygotować się do kontroli NFZ w zakresie refundacji?
- Przeczytaj więcej na temat refundacji leków w prawowaptece.pl.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto! Co otrzymasz?
- regularne wydania magazynu zawierające porady prawne i podpowiedzi w kontekście aktualnych problemów z prowadzeniem apteki,
- gotowe wzory postępowania w najbardziej newralgicznych aspektach refundacji i kontroli,
- dostęp do strony www.prawowaptece.pl, gdzie znajdziesz elektroniczne wersje papierowych wydań oraz porady i komentarze ekspertów,
- branżowy e-letter z aktualnościami i poradami,
- wsparcie ekspertów w bieżących problemach z zakresu prawa - wystarczy napisać maila lub nagrać swoje pytanie na pocztę głosową 24/7 h!
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Numer 61, listopad 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej