Czy sprzedaż reklamówek foliowych z logo aptecznym jest dozwolona
Ustawa refundacyjna z 2012 roku wprowadziła zakaz reklamy aptek. Nie można zatem reklamować aptek i punktów aptecznych. Można informować o godzinach otwarcia aptek i adresie, ponieważ to nie jest reklama. Teoretycznie wszystko jest jasne, ale w praktyce i jak to w prawie, jeśli brak dokładnych, precyzyjnych definicji, wszystko zależy od interpretacji przepisu.
Z artykułu dowiesz się:
Apteki obowiązuje zakaz reklamy, jeżeli nie jest informacją o ich lokalizacji i godzinach otwarcia.
Farmaceuta nie może używać zwrotów wartościujących (najlepszy, najnowszy) oraz innych haseł, które wprost nakłaniają do skorzystania z oferowanych w aptece usług.
Farmaceuta nie można publicznie informować o zniżkach, rabatach i promocjach, a także porównywać się do konkurencji i wykazywać wyższą jakość usług.
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto! Co otrzymasz?
- regularne wydania magazynu zawierające porady prawne i podpowiedzi w kontekście aktualnych problemów z prowadzeniem apteki,
- gotowe wzory postępowania w najbardziej newralgicznych aspektach refundacji i kontroli,
- dostęp do strony www.prawowaptece.pl, gdzie znajdziesz elektroniczne wersje papierowych wydań oraz porady i komentarze ekspertów,
- branżowy e-letter z aktualnościami i poradami,
- wsparcie ekspertów w bieżących problemach z zakresu prawa - wystarczy napisać maila lub nagrać swoje pytanie na pocztę głosową 24/7 h!